Müzik Terapi - Music Therapy

 
 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Eren 46



Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School
Elif Yaren



Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School
Rümeysa Pt



Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School
Yusuf Co



Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School
Eylül Bo



Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School
Rabia Elif De



Funda Taşbaş - Nilüfer - Bursa - Turkey - Sınav Collage Secondary School
Ayşe U



Funda Taşbaş - Nilüfer - Bursa - Turkey - Sınav Collage Secondary School
Emir E



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Elif 46



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Mehmet



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Aysel 46



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Mehmet



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Elif 46



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Eren 46



Elmaz Şahbaz - Kırıkhan - Hatay - Turkey - Zeytindalı Secondary School
Ahmet



Elmaz Şahbaz - Kırıkhan - Hatay - Turkey - Zeytindalı Secondary School
Ahmet



Elmaz Şahbaz - Kırıkhan - Hatay - Turkey - Zeytindalı Secondary School
Ahmet



Elmaz Şahbaz - Kırıkhan - Hatay - Turkey - Zeytindalı Secondary School
Rabia



Maja Stošić - Aleksandrovac - Serbia - Ivo Lola Ribar Primary School



MÜZİK TERAPİSİ NEDİR?

Müzik terapi, bireylerin fiziksel, psikolojik, sosyal ve zihinsel ihtiyaçlarını karşılamada müziği ve müzik aktivitelerini kullanan uzmanlık dalıdır.
İnsan yaşamında etkili ve güçlü bir iletişim aracı olan müzik, yalnızca ruhsal yapının kötü olduğu durumlarda değil, iyi olduğu durumlarda da insanı etkilemektedir. Müzik kendine özgü dili, yapısı ve anlatım öğeleriyle insanın duygu ve düşüncelerine seslenmektedir.

Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School
Ahmet



Elmaz Şahbaz - Kırıkhan - Hatay - Turkey - Zeytindalı Secondary School
Ahmet



Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School
Melis



Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School
Sude



Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School
Melis



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Sena 46



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
Öznur 46



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School
İlknur



Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School
İpek Ao



Gonca Çetin - Osmangazi - Bursa - Turkey - Şehit Hakan Ünver Vocational and Technical Anatolian High School
Merve Y



Gonca Çetin - Osmangazi - Bursa - Turkey - Şehit Hakan Ünver Vocational and Technical Anatolian High School
Ceylin A



Gonca Çetin - Osmangazi - Bursa - Turkey - Şehit Hakan Ünver Vocational and Technical Anatolian High School
Gülgün K



 Ramazan Özen - Elbistan - Kahramanmaraş - Turkey - Güvercinlik Secondary School



What kind of instrument is Ney?

"Ney" has recently passed to Persian and has been named nâ or nay (reed). The word mizmâr, which is used for almost all wind instruments in Arab society, is also used for ney (meaning windpipe, vocal organ). In Turkish, it is almost always referred to as Ney. The original of the Runic Letters, which remained from ancient times from the Migration of Tribes, is still being understood; The Proto Turkish Inscriptions are called nayu in today's Romania as a continuation of very few cultural elements that have been inherited like the cultures that are thought to have survived from their time.


Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School



Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School



Melek Yılmaz Çiçek - Nilüfer - Bursa - Turkey - Meral Muammer Ağım Secondary School
Sude



Gonca Çetin - Osmangazi - Bursa - Turkey - Şehit Hakan Ünver Vocational and Technical Anatolian High School
Ceylin A




KAÇ ÇEŞİT NEY VARDIR?

Uzunluklarına ve dolayısıyla tınlarına göre 18 farklı ney olduğunu söyleyebiliriz. Neyler boyları uzadıkça sesleri kalınlaşacaktır.
Biz Neyleri dört gurupta ele aldık. 

UZUN NEYLER

En uzun ney olan bolahenk ile Mansur-şah mayben ney arasında kalan neylerdir. sesleri kalın ve toktur, uzun oldukları için tutmak zordur. Uzun boylu ve de kol boyu da uzun olanlara tavsiye edilir. Neye yeni başlayacak olanlara uygun değildir.

ORTA BOY NEYLER

Mansur ve Bolahenk nısfiye neylerin arasında kalan neyler için orta boy ifadesini kullandık. özellikle Kız ney, neye yeni başlayacaklar için en ideal neydir. Ney kurslarında vs. genel olarak kullanılan ney ve akord kız ney ve kız ney akordudur. Şayet boyunuz uzunda mansur neyle de başlayabilirsiniz. Eğer kız neyi tutmada da zorlanıyorsanız yıldız ve müstahsen neyle de başlayabilirsiniz.

NISFİYE (KISA) NEYLER

Genellikle başparesiz yapılan (istenildiği takdirde başpareli de yapılabilir) kısa dolayısıyle tiz sesli neylerdir. Akordlu ve temiz üflemek gayet zordur. Neye yeni başlayacak olanlara uygun değildir.


Gonca Çetin - Osmangazi - Bursa - Turkey - Şehit Hakan Ünver Vocational and Technical Anatolian High School
Merve Y



(Farsça: نی; Arapça: ناي‎; Türkçe: ney; diğer: nai, nye, nay, gagri tuiduk, ya da karghy tuiduk), üflemeli çalgıdır. Kaşgarlı Mahmut, Divân-ı Lügati't-Türk adlı Türk kültür ve dilini anlatan eserinde, Sagu denilen, "Erler" için düzenlenen, ölüm, erdem ve acıları anlatan törenlerde kullanıldığını aktarmıştır.Ney", yakın zamanlarda Farsça'ya geçmiş olup nâ veya nay (kamış) adını almıştır. Arap toplumunda da üflemeli çalgıların hemen tümü için kullanılan mizmâr sözcüğü ise, (nefes borusu, ses organı anlamında) ney için de kullanılmıştır. Türkçede ise hemen her zaman ney olarak anılmıştır. Kavimler Göçünden çok eski zamanlardan kalan, Runik Harfler'in aslının henüz anlaşıldığı; Proto Türk Yazıtları zamanından kaldığı düşünülen kültür'izleri gibi miras kalmış olan, çok az kültürel öğelerin devamı olarak ise, bugünkü Romanya’da nayu olarak adlandırılır..Sümer toplumunda MÖ 5000 yıllarından itibaren kullanıldığı sanılan bu çalgıya ait elimizdeki en eski bulgu, MÖ 3000-2800 yıllarından kalan bugün Amerika'da Philadelphia Üniversitesi Müzesi'nde sergilenen neydir. Çalgının o dönemlerde de dinsel törenlerde kullanıldığı sanılmaktadır.

Günümüzde ney, Türk sazı olarak anılmaktadır ve tasavvuf müziğinin bir simgesi haline gelmiştir. Bir müzik aleti için kullanılan çalmak yerine, Ney için üflemek tabiri kullanılır. Burada üflemenin mecazi bir anlamı vardır. Kaynağını İslam'da Allah'ın insanı yaratırken ruhu üflemiş olmasından alır. Bu mecazdan etkilenilmesini sağlayan bir unsur da; flüt çalarken "Tü", yan flüt için "Fü" seslerinin ağızdan çıkması gibi ney üflenirken ağızdan "Hû" sesi çıkarılmasıdır. Hû, tasavvufta "O" demektir.


Münise Çalış - Gürsu - Bursa - Turkey - Zafer Secondary School

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Schools and Teachers of Project